Wednesday, July 10, 2013

Puasa

Hellooo uolls.. =)

First of all, selamat menyambut Ramdhan Al-mubarak. I hope bulan ni menjadi bulan yang lebih bermakna untuk kita semua dan selamat menjalani ibadah puasa ( selamat mengumpul pahala juga) =)

Since bulan ni bulan puasa, marilah kite kurang2 kan aktiviti mengumpat terutamanya, melepak and anything yang berkaitan yang rasanya perkara tu sangat sia-sia sebab bulan ni bulan yang istimewa. 

Why??

Mestilah bulan ni bulan yang istimewa sebab nilai pahala dalam bulan ni sangat besar and dalam bulan Ramadhan ni jugak lah kite berjumpa dengan malam Lailatul Qadar. SubhanaAllah. Sungguh rugi bagi kita sebagai umat Islam melepaskan peluang yang sedemikian rupa.

Terkenangkan Zaman kecik

Zaman kecik2 waktu puasa sangat seronok sebab tiap2 pagi before subuh ada orang tolong prepared makanan, ada orang tolong kejutkan and sometimes ada orang tolong suapkan makan (mengantuk sangatlah katakan).

siapa orang tu??

of course lah IBU :D



But now, semua tu dah takde sebab dah besar and jauh dari ibu. ='( Seriously I miss all the moments with my family. Tapi apa kan daya, belajar menjadi penghalang untuk aku bersama-sama dengan mereka. Takpelah. Aku anggap ini satu pengorbanan aku untuk mereka. 


Apa-apa pon, selamat berpuasa to all of you. Take care and babaiii.. 

No comments:

Post a Comment